Jesteśmy na Google+

Naczynka i żylaki

Skuteczne zamykanie pajączków

Metoda usuwania naczynek, pajączków lub ich zamykania jest dobierana indywidualnie do zmian występujących u pacjenta. Poszerzone naczynka są zamykane na twarzy, kończynach dolnych i innych częściach ciała.

Zamykanie naczynek

Do zamykania lub usuwania naczynek czy pajączków (w zależności od potrzeby), wykorzystywane są metody: chirurgiczne, ostrzykiwanie pianką, elektrokoagulacja i, jedna z najnowszych metod, termokoagulacja.

Istnieje również możliwość laserowego zamknięcia naczynek. W naszej poradni chirurgicznej w Katowicach usuwanie naczynek i pajączków jest prawdziwą przyjemnością!

Usuwanie żylaków

Żylaki to chorobowo zmienione, poszerzone żyły, powstałe w wyniku uszkodzonych pod wpływem ciśnienia zastawek lub na skutek uwarunkowań genetycznych. Żylaki najczęściej pojawiają się w kończynach dolnych, mogą jednak występować także w innych partiach ciała.

Chorobie żylakowej towarzyszy często dyskomfort psychiczny odczuwany przez pacjenta ze względów estetycznych, ponadto obrzęk, przebarwienia czy owrzodzenia, a niekiedy także znaczące powikłania, takie jak zakrzepica żył powierzchniowych lub głębokich.

Diagnostyka, leczenie i operacje żylaków

Leczenie żylaków przez chirurga naczyniowego odbywa się metodą tak zwanych małych nacięć. Po zabiegu pozostają drobne ślady po miejscach, przez które usunięto zmienione żylakowato naczynia – metoda ta zalicza się także do metod kosmetycznych. Oprócz tego pojedyncze zmienione żylakowato żyły ostrzykiwane są przy pomocy pianki. Każdy pacjent przed zabiegiem przechodzi stosowną diagnostykę i przygotowanie. Poinformowany jest o możliwych powikłaniach związanych z przeprowadzonym leczeniem.

Dr hab. n. med. Damian Ziaja w swojej poradni naczyniowej w Katowicach udziela porad z zakresu chirurgii ogólnej i naczyniowej. Zapraszamy na konsultacje!

nogi

Leczenie żylaków