Jesteśmy na Google+

Kapilaroskopia

Kapilaroskopia i wideokapilaroskopia – zamykanie naczynek

Przeprowadzana w naszej poradni naczyniowej kapilaroskopia jest badaniem służącym celom diagnostycznym związanym ze schorzeniami naczyń mikrokrążenia oraz pomocnym w leczeniu żylaków.

Wykonuje się je, obserwując pod specjalnym mikroskopem uzbrojonym w kamerę naczynka w okolicy wału przypaznokciowego palców dłoni oraz w uzasadnionych przypadkach dużego palca u nogi. Prowadzona diagnostyka jest elementem uzupełniającym leczenie farmakologiczne, chirurgiczne i usprawniające w takich chorobach jak:

• choroba Raynauda,
  • przewlekła niewydolność żylna,
  • miażdżyca tętnic,
  • toczeń,
  • kolagenozy oraz inne choroby z grupy chorób zapalnych drobnych naczyń (vasculitis).

Skuteczna chirurgia naczyniowa

Przygotowanie do badania:

• Nie wycinać skórek przez min. 7 dni przed badaniem
  • Nie używać lakieru do paznokci przez min. 7 dni przed badaniem (lakier z odżywką dopuszczalny, o ile przeźroczysty)
  • Nie używać zmywacza do lakieru paznokci na 7 dni przed badaniem, ponieważ doprowadza on do zmatowienia płytki paznokciowej
  • Okolice paznokci dokładnie myć gąbką z mydłem, a następnie wielokrotnie nasmarować kremem tak, aby skóra nie była sucha, a naskórek nie złuszczał się
  • W przypadku silnie zabrudzonych rąk (praca fizyczna np. w ogrodnictwie, na budowie) ręce umyć przy użyciu szczoteczki i dalszą pracę prowadzić w rękawiczkach do dnia badania – przygotowania rozpocząć też najlepiej na 7 dni przed terminem badania, po umyciu rąk dłonie również nasmarować kremem.

Dzięki kapilaroskopii możliwe jest m.in. wykrycie wielu zmian w układzie naczyniowym i rozpoczęcie odpowiedniego leczenia. Zapraszamy na konsultacje!

zamykanie naczynek

układ krwionośny